Komentarz nawiązuje do ochrony przeciwpożarowej jako elementu zarządzania bezpieczeństwem wewnętrznym państwa. Traktując zarządzania bezpieczeństwem jako proces systemowy, wskazuje na potrzebę nie tylko tworzenia prawa, czy też zwiększania sankcji karnych za nieprzestrzeganie przepisów przeciwpożarowych, ale również na tworzenie zadaniowej współpracy instytucjonalnej, przy zaangażowaniu osób będących użytkownikami obiektów. Przedstawiając determinanty odnoszące się do potrzeby wzmożenia edukacji na rzecz bezpieczeństwa oraz powiązania obligatoryjnego ubezpieczeń budynków z faktycznym stanem bezpieczeństwa pożarowego, przyjmuje koncepcję systemowego, a nie punktowego zarządzania bezpieczeństwem, którego sprawność i efektywności jest zdecydowanie niższa i kosztowniejsza.
Komentarz nr 1 (43) / 2019
11 stycznia 2019 r.
Komentarz nawiązuje do ochrony przeciwpożarowej jako elementu zarządzania bezpieczeństwem wewnętrznym państwa. Traktując zarządzania bezpieczeństwem jako proces systemowy, wskazuje na potrzebę nie tylko tworzenia prawa, czy też zwiększania sankcji karnych za nieprzestrzeganie przepisów przeciwpożarowych, ale również na tworzenie zadaniowej współpracy instytucjonalnej, przy zaangażowaniu osób będących użytkownikami obiektów. Przedstawiając determinanty odnoszące się do potrzeby wzmożenia edukacji na rzecz bezpieczeństwa oraz powiązania obligatoryjnego ubezpieczeń budynków z faktycznym stanem bezpieczeństwa pożarowego, przyjmuje koncepcję systemowego, a nie punktowego zarządzania bezpieczeństwem, którego sprawność i efektywności jest zdecydowanie niższa i kosztowniejsza.
Zdjęcie: Wikinews: https://en.wikinews.org/wiki/Escape_room_fire_kills_five_teen_girls_in_Koszalin,_Poland#/media/File:Blue_lightbar_(fire_and_rescue).jpg (na licencji CC BY-SA 2.0)